De heenreis - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Zomerkamp Marokko 2014 - WaarBenJij.nu De heenreis - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van Zomerkamp Marokko 2014 - WaarBenJij.nu

De heenreis

Door: Evi Eliëns en Eva Heetkamp

Blijf op de hoogte en volg Zomerkamp Marokko 2014

23 Juni 2014 | Marokko, Marrakesh

Hoi allemaal,

Hierbij het eerste reisverslag van zomerkamp Marokko 2014. Gisteren zijn wij met volgepakte koffers aangekomen op Schiphol. Hier werden de laatste materialen van de sportdag nog uitgewisseld, want de koffer mocht natuurlijk niet te zwaar beladen zijn.
Na nog wat vrije tijd en de benodigde drank ingeslagen te hebben, waren we klaar om te gaan. Natuurlijk wilde iedereen tegelijk inchecken en kregen we plekken verdeeld over het hele vliegtuig. De reis begon voor sommigen dan ook erg leuk tussen twee onbekenden. Gelukkig waren er nog genoeg plekken over en had iedereen uiteindelijk zijn plekje gevonden. In het vliegtuig kon je al gelijk het cultuurverschil merken. De mannen die droegen gewaden en de meeste vrouwen droegen hoofddoeken. De bijna 4 uur durende reis is goed verlopen en iedereen is veilig geland. Aangekomen in Marrakech, werden de paspoorten nog even gecheckt en begon de spannende reis met de taxi's. Met z'n vijven of zessen ( dus ook nog met 5 of 6 koffers) in een 4-persoons taxi is hier heel normaal. Verkeersregels kennen ze hier niet. Zonder toeter kom je in dit chaotische verkeer nergens. Gelukkig zijn we allemaal veilig en wel op onze verblijfplaats aangekomen (De universiteit van Marrakech). De huisjes werden verdeeld en er was tijd om uit te rusten van de lange reis. Ondertussen was het al 10 uur geweest en werd er nog gezorgd voor pizza's en wat te drinken. Pas om 12 uur zaten wij heerlijk met z'n allen aan het avondeten. Rond half 1 was iedereen weer in zijn of haar huisje en kon iedereen lekker slapen. Het was een geslaagde eerste dag en we gaan met deze leuke groep er een mooie week van maken!

Liefs,
Evi en Eva

• 24 Juni 2014 - 19:42

Gerrit En Marja:

Fijn dat jullie ons op de hoogte gaan houden! Maak er een mooie week van!
    (ouders van Jeroen)

Zomerkamp Marokko 2014

Wij zijn een groep studenten die in juni een week op zomerkamp gaan naar Marokko. Hier zullen wi van allerlei dingen gaan beleven en ervaren. Een andere Cultuur proeven, een sportproject met weeskinderen en gehandicapten en nog veel meer!!

Actief sinds 01 Mei 2014